Το παιχνίδι στην ειδική μαθησιακή εκπαίδευση των αγγλικών αποτελεί ένα πολύτιμο << εργαλείο >> , που μειώνει το άγχος των παιδιών. Όταν τα παιδιά με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές ανάγκες μαθαίνουν παίζοντας, μαθαίνουν σίγουρα.
Ως γονείς είναι πολύ σημαντικό να έχουμε στο μυαλό και την καρδιά μας αυτή την αλήθεια και να την εφαρμόζουμε στην καθημερινότητα με τα παιδιά μας.
Ας κάνουμε λοιπόν μια βόλτα μαζί τους παίζοντας με τη δυσλεξία και τα αγγλικά…
- Στο σούπερ-μάρκετ, όπου μπορούμε να τους προτείνουμε να βρουν λαχανικά ή φρούτα που ξεκινούν από ένα συγκεκριμένο φώνημα ( π.χ. lemon – lettuce – lotus – lime ).
- Στο πολυκατάστημα, όπου μπορούμε να αναζητήσουμε ταμπέλες καταστημάτων που να ξεκινούν, ή να περιέχουν, ή να καταλήγουν σε ένα συγκεκριμένο γράμμα.
- Στην παραλία, όπου μπορούμε να γράψουμε με το δάχτυλό μας στην άμμο γράμματα που μοιάζουν οπτικά ( π.χ. b – d , p – q ).
- Στο πάρκο, όπου μπορούμε να παίξουμε << μαντέματα >> (I spy with my little eye ), δηλαδή να σκεφτούμε ένα αντικείμενο, να το περιγράψουμε στο παιδί στα αγγλικά(χρώμα, υλικό, σχήμα, μέγεθος) και το παιδί να το βρει.
- Στο αυτοκίνητο, όπου μπορούμε να παίξουμε το << παιχνίδι της βαλίτσας >>, την οποία πρέπει να γεμίσουμε με αντικείμενα λέγοντάς τα στην αγγλική γλώσσα. Για κάθε νέο αντικείμενο που θα μπει στη βαλίτσα θα πρέπει να ξαναπούμε όλα τα προηγούμενα.
Καλή διασκέδαση και καλή περιήγηση στον υπέροχο κόσμο των αγγλικών… και της δυσλεξίας!!
Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου
Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη : www.specialenglish.gr