Παιχνίδια μνήμης & αγγλικά


Η μνήμη είναι μία γνωστική λειτουργία, η οποία εμπλέκεται ενεργά στη διαδικασία της μάθησης. Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι απαραίτητο να εξασκηθούν συστηματικά σε συγκεκριμένες στρατηγικές απομνημόνευσης της μαθησιακής ύλης.

Στη διάρκεια της ειδικής εκπαίδευσης στην αγγλική γλώσσα, μεταξύ των μαθησιακών δραστηριοτήτων μπορούν να ενσωματωθούν – εκτός από τις απαραίτητες μνημονικές τεχνικές – και παιχνίδια μνήμης. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ξεκουραστούν, να ενδυναμώσουν την ακουστική και οπτική μνήμη, αλλά και να ανασυγκροτήσουν τη συγκέντρωσή τους για τη συνέχεια του προγράμματος.

Τα παιχνίδια μνήμης προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικία, το γνωστικό επίπεδο και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού. Είναι πολύ σημαντικό, ένα ειδικό πρόγραμμα εκμάθησης αγγλικών να είναι εξατομικευμένο στο σύνολο των μαθησιακών του δραστηριοτήτων.

Στη διάρκεια των παιχνιδιών μνήμης οι ρόλοι ψυχοπαιδαγωγού – μαθητή μπορούν να εναλλάσσονται, κατόπιν συμφωνίας. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στο παιδί να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την αυτοπεποίθησή του, τη συγκέντρωση και συγχρόνως να κατευνάσει το άγχος του. Επίσης, κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να προτείνει εναλλακτικές δραστηριότητες εξάσκησης της μνήμης. Οι προτάσεις των παιδιών αποτελούν πολύτιμη πληροφόρηση για τον προσωπικό τρόπο με τον οποίο μαθαίνει το καθένα ξεχωριστά.

Συγχρόνως, ο μαθητής αισθάνεται ότι ο ψυχοπαιδαγωγός ταυτίζεται μαζί του, δηλαδή ότι << μπαίνει στη θέση του >>.
Εντάσσοντας παιχνίδια μνήμης στην ειδική μάθηση των αγγλικών, ενισχύουμε τα παιδιά με δεξιότητες απαραίτητες και στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, μέσω την αλληλεπίδρασης ψυχοπαιδαγωγού – μαθητή, κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να καλλιεργήσει σημαντικές συναισθηματικές δεξιότητες, πολύτιμες για την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησής του.


Ειρήνη  Θ.  Ευαγγέλου Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη :  www.specialenglish.gr