Η μετάβαση στην πρώτη δημοτικού για τα παιδιά με ήπιες αναπτυξιακές διαταραχές

Το πέρασμα από το νηπιαγωγείο στην α΄δημοτικού αποτελεί μία διαδικασία μετάβασης. Είναι λοιπόν σημαντικό να γίνει μία προετοιμασία του παιδιού από τους  γονείς του, στη διάρκεια του καλοκαιριού.
Συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο:


1)    Οι γονείς να κάνουν μαζί με το παιδί μία προκαθορισμένη επίσκεψη στο σχολείο, ώστε να γνωρίσουν τα νέα πρόσωπα( καινούρια δασκάλα, διευθυντή/ντρια, κ.λ.π. ), καθώς και τους χώρους του σχολείου ( τάξη, τουαλέτα κυλικείο κ.λ.π. ).
2)    Να γίνει μία περιγραφή στο παιδί – η οποία μπορεί να υποστηριχθεί και οπτικά με εικόνες – για το τι αναμένεται να κάνει καθημερινά στην τάξη και τα διαλείμματα.
3)    Να γίνει έγκαιρη προετοιμασία του χώρου, στον οποίο θα μελετά το παιδί ( διαμόρφωση γραφείου στο δωμάτιό του ή ενός σταθερού μέρους, στο οποίο  θα διαβάζει ).
Στη διάρκεια του καλοκαιριού είναι ωφέλιμο να οριστεί ένα σταθερό διάστημα καθημερινά, στο οποίο το παιδί θα πρέπει να ολοκληρώσει μία χαλαρή δραστηριότητα, όπως μία ζωγραφιά ή να ενώσει αριθμημένες τελείες και να φτιάξει ένα σχήμα.
Στόχος είναι η δημιουργία μίας ευχάριστης καθημερινής ρουτίνας σε σχέση με το διάβασμα.
4)    Να γίνουν έγκαιρα οι αγορές του σχολικού εξοπλισμού ( τσάντα, κασετίνα, μολύβια κ.λ.π. ) με επιλογή από το ίδιο το παιδί.
Στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών η προσέγγιση της νέας πραγματικότητας που είναι η  α΄ δημοτικού, θα πρέπει να γίνει με χαλαρό και ήρεμο τρόπο, ώστε το παιδί να νιώσει ασφαλές.
 
Ειρήνη Θ.  Ευαγγέλου
Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη :  www.specialenglish.gr